2010. november 8., hétfő

Charminar


Tegnap délután megnéztük Hyderabad óvárosát,(lásd tegnap mellékelt videó) s annak fő látványosságát a Charminar-t, ami úgy tudom Hyderabad szimbóluma is egyben. Egy tér közepén áll és a négy égtáj irányából hatalmas boltíves kapuk fogják közre. A bejáratnál azonnal hozzánk verődött pár koldusgyerek, és eredeti réjben szemüvegeket árusító kölyök, akiket egy bajuszos (mindenki bajuszos kb.…) ember elhessegetett, és beinvitált minket az építménybe. A helyieknek 50 rúpia a belépő, a külföldieknek 100 :). Az bajuszos ember nagyon lelkiismeretesen körbevezetett bennünket az emlékműben, mindezt úgy hogy a helyieket nagy kézmozdulatokkal és ÉLÁ-ÉLLÁÁ kiáltásokkal megint csak széthessegetett hogy utat törjön nekünk. a helyiek minket fotóztak a telefonokkal, és a fehér cipőmet, nahát.Este elköltöttük az első Tradicionális Indiai vacsoránkat a hotel éttermében. zöld currys hús, több fajta szósz, valamiféle zöldségek, édeskés (nem kínai style) szószban, zöldséges rísz, stb., igazából egyelőre ilyeneket fogok enni és nem fogom mindig részletezni, csak ha váltás van, ami tuti lesz, mert 2 hónapig nem ehetem mindig ugyanazt. Ezután kitámolyogtam a hotel üvegfalakkal körbevett teraszára egy cigarettára, nemsokára tényleg leteszem, szerintem. Amire számítottam, denevér körözött felettem, de kicsi volt nem para. Ja erről jut eszembe itt keselyük szoktak körözni a hotel előtti tó felett, és a mocsár felett is, akár a sirályok ami a szegénynegyed mellett van. A lényeg hogy mikor elindultam a hotelszobám felé, kokett kacajra lettem figyelmes. A rendezőm a recepciós pultnál éppen hevesen oltotta az ott posztoló indiai lányt, aki egyébként kiemelkedően szép volt az eddig látott békaszerű kollegináihoz képest. A lány (kb. 25-30 közötti) gurgulázva kacarászott, és fogta a rendezőm kezét. Mikor odaértem üdvözölni őket, egy nagy” Háááj” után azt kezdte nekem ecsetelni, hogy mennyire meleg és erős keze van a rendezőmnek, és hogy olyan furán érzi magát, mert beteg és a sok gyógyszer hatására most kicsit kába, és hogy feltétlenül nézzük meg a holnap esti indiai tradicionális színházat, ami a hotel színháztermében (!) lesz este 8 - tól. Rendezőm duruzsolt neki tovább, gondolom a vacsorához elfogyasztott sörök és a curry is búgatta kicsit, aranyos. Rendezőm holnap este ott lesz a színházban, a kis nővel. Ma többször is emlegette a lányt, és hogy húú és hogy háá, és hogy mi lesz. Felmentem ezután a szobámba (megint nem tudtam melyik kapcsoló mit kapcsol fel a 100 fajta hangulatlámpából) és sikerült két jó barátommal is spícselni skype-on, miközben kitartóan elszopogattam két-három pohár tequilát, a mini bár egyéb rágcsáival (többek között indiai csipsz) megspékelve.
Balázs Béla: a három hűséges királylány. Ez a címe annak a Hindu mesének, amit lefűzve ajándékba kaptam Ármin barátomtól. Elkezdtem olvasni, de még dolgozom fel, és nem fejeztem be, aztán szunya.

plakat in the old town


dentist in the old town

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése